В Іллінівській громаді наповнюваність класів наближена до розрахункової

Серед дев’яти громад Донеччини лише в Шахівській ОТГ освітня мережавідповідає критеріям оптимальності

Такі дані наводить Центральний офіс реформ при Мінрегіоні. Згідно з наведеною статистикою, в шістнадцяти класах шахівської школи навчаються 206 дітей, а значить фактична наповнюваність класів складає 12,9. Розрахункова наповнюваність має бути 10, отже, в Шахівській громаді ефективні показники освітньої мережі. На другому місці по ефективності Лиманська ОТГ. Загалом у школах громади функціонують 252 класи, я яких навчаються 4252 учні. Фактична наповнюваність класів складає 16,9, при розрахунковій – 16 учнів.

Близько до оптимальних умов ситуація з мережею освіти у Миколаївській , Іллінівській та Соледарській ОТГ. Найскладніша ситуація в Черкаській громаді, де в 73 класах навчається 775 дітей ( фактична наповнюваність трохи перевищує 10, тоді як розрахункова має бути 14 учнів у кожному класі в середньому.

-Якщо фактична перевищує розрахункову наповнюваність класів (зелена зона), то освітня мережа громади відповідає визначеним критеріям її оптимальності, - коментує Сергій Івахнін, радник з місцевих фінансів Донецького Центру розвитку місцевого самоврядування, створеного за підтримки Програми «U-LEADз Європою». -Тоді не виникне ситуації, при якій необхідно виплачувати з місцевого бюджету передбачені законодавством надбавки та матеріальне заохочення для педагогічних працівників. Окрім того, у такій ситуації органи місцевого самоврядування не відволікають з місцевих бюджетів кошти на доплати педагогічним працівникам, а якщо за результатами фінансового рокууних з’являються вільні кошти, то вони їх можуть використати для модернізації та оновлення закладів освіти.

За словами експерта, недостатність обсягу освітньої субвенції для оплати праці педагогічних працівників виникає тоді, коли фактична наповнюваність класів є значно нижчою, ніж розрахункова (червона зона). У таких випадках педагогічним працівникам нараховуються мінімальні, передбачені законодавством, надбавки, без матеріального заохочення, а органи місцевого самоврядування повинні з відповідних місцевих бюджетів передбачати кошти, яких не вистачає на оплату праці педагогічних працівників, замість того, щоб інвестувати їх у розвиток громади.

освіта громада гроші
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі